Ikona Facebooka

W miesiącu1155
Łącznie130751

PostHeaderIcon Wycieczka do Płocka - relacja

W sobotni poranek – 8 czerwca wyruszyliśmy wraz z 50 osobową grupą czytelników śladami bohaterów książki „Paragraf 148” do Płocka.

Pierwszym punktem wyprawy było zwiedzanie Książnicy Płockiej. Pani Joanna Banasiak – Dyrektor Książnicy przybliżyła nam historię budynku oraz opowiedziała o działaniach realizowanych w ciągu roku. Dowiedzieliśmy się, że eklektyczny budynek został wzniesiony w roku 1902 dla Towarzystwa Kredytowego Ziemskiego. Autorami projektu byli: Apoloniusz Paweł Nieniewski i Władysław Adolf Kozłowski. W 1934 r. budynek stał się własnością Zgromadzenia Sióstr Służek Najświętszej Marii Panny Niepokalanej, w rękach którego pozostawał ponad  50 lat. W 1989 r. siostry sprzedały budynek na potrzeby Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Płocku. Obecnie Książnica Płocka gromadzi i udostępnia bogate i różnorodne zbiory w gmachu głównym, 13 filiach, Bibliotece dla dzieci, dziale zbiorów audiowizualnych.

Po wizycie w Bibliotece udaliśmy się na Stary Rynek by wysłuchać hejnału odgrywanego z wieży Ratusza. Tak dzieje się od  1998 r. tj. od uroczystego otwarcia Starego Rynku po przebudowie ratusza i placu. Hejnał odgrywany jest na żywo, dwa razy dziennie (o godz. 12 i 18) przez wybranego w drodze konkursu Hejnalistę Miejskiego, który  jest  ubrany w paradny mundur strażników miejskich.

Uczestnicy wycieczki mieli okazję podczas czasu wolnego do indywidualnego zwiedzania pięknego miasta położonego nad Wisłą. W tym czasie można było wybrać się na jedyne molo w Polsce usytuowane równolegle do linii brzegu rzeki, odwiedzić ZOO czy Muzeum Mazowieckie.

Następnie, razem z przewodnikiem – Panem Michałem Stańczakiem z Biura Turystycznego Duces Mazovie, mieliśmy przyjemność spacerować po Płocku śladami bohaterów książki Jacka Ostrowskiego „Paragraf 148”. Główna bohaterka, mecenas  Zuzanna Lewandowska mieszka przy Zduńskiej, papierosy kupuje w kiosku Ruchu naprzeciw Państwowego Domu Towarowego przy Tumskiej. Śniadania jada w Barze pod Arkadami. Mamy więc w książce cały katalog płockich miejsc, krajobrazów i klimatów, które mogliśmy zobaczyć, słuchając fragmentów książki.

I tak pełni wrażeń, pozytywnych emocji i w dobrych nastrojach ruszyliśmy w drogę powrotną do Przasnysza. Poniżej zamieszczamy fotorelację.

Projekt „Bibliosfera dla trapera”
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

Reklama
Wirtualny Spacer

Dzisiaj jest: Piątek
23 Sierpnia 2019
Imieniny obchodzą
Apolinary, Benicjusz, Filip, Laurenty,
Sulirad, Walerian, Waleriana, Zacheusz

Do końca roku zostało 131 dni.