Ikona Facebooka

”Biblioteka - piekło dla głupców, czyściec dla uczniów, raj dla myślicieli” Małgorzata Pawelczyk-Jedlak

PostHeaderIcon Wycieczka do Torunia śladami Marka Benera

W sobotni poranek 2 czerwca wyruszyliśmy z 50 osobową grupą czytelników śladami bohatera powieści Roberta Małeckiego – dziennikarza – Marka Benera  - do Torunia.

Pierwszym punktem wyprawy było zwiedzanie Rynku Staromiejskiego,  po którym oprowadzał nas Pan Iwo Bohr – licencjonowany przewodnik. Zobaczyliśmy wszystko to, co w Toruniu najpiękniejsze.

Krzywą Wieżę, bramy i baszty średniowiecznych murów miejskich, słynne toruńskie kamienice okalające Rynek wraz z piękną kamienicą Pod Gwiazdą, Pomnik Kopernika, Ruiny Zamku Krzyżackiego i wiele innych zabytków.

W lekki sposób przyswoiliśmy bogatą historię tej malowniczej miejscowości.

Druga część wycieczki to spotkanie z pisarzem Panem Robertem Małeckim i Toruń widziany oczami bohatera jego powieści Marka Benera . Ruszyliśmy jego śladem. Przenieśliśmy się na Rynek Nowomiejski gdzie znajdowała się redakcja „Echa Torunia”, spacerowaliśmy ulicą Browarną, widzieliśmy pracownię zegarmistrza, który zasłynął walką ze strażnikami miejskimi o parkowanie samochodu i wiele miejsc, o których można przeczytać na kartach trylogii.

Mieliśmy także możliwość zobaczyć Dwór Artusa, o którym świetnie opowiadał nam Pan Łukasz Wudarski, który od lipca pokieruje tą placówką.

Dwór Artusa to nie tylko centrum kultury, ale również zabytek historyczny i architektoniczny. Przez wiele lat turyści, przewodnicy, a także mieszkańcy nie mogli jednak regularnie zwiedzać wnętrz budynku. A związanych jest z nim szereg wspomnień, historii i opowieści, bez których zrozumienie Torunia jako ośrodka handlu, gospodarki i sztuki nie byłoby możliwe.

W podziękowaniu za wspaniałe literackie popołudnie Pan Robert otrzymał od naszych czytelników batik ze swoją podobizną autorstwa pani Joanny Maćkowskiej.

I tak pełni wrażeń, troszkę zmęczeni panującym upałem,  z zapasem aromatycznych toruńskich pierników - ruszyliśmy w drogę powrotną do Przasnysza.

Projekt „Teatr-Kino-Biblioteka:historia jednego budynku”
„Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Reklama
Wirtualny Spacer

Dzisiaj jest: Piątek
14 Grudnia 2018
Imieniny obchodzą
Alfred, Arseniusz, Izydor, Naum,
Pompejusz, Sławobor, Spirydion

Do końca roku zostało 18 dni.